resepi kek gula hangus kukus

Cairkan mentega di dalam periuk kemudian masukkan gula. Saya masih menyimpan resepinya di dalam buku resepi saya sejak zaman kanak kanak.


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage

Kalau aku aku sukakan rasa karamel yang agak pahit-pahit sikit so akau akan.

. Resepi Kek Gula Hangus Sukatan Cawan - Resepi Kek Gula Hangus Kukus Sarang Semut Manis Saji My Tapi untuk membuat kek hari. Apam ni juga sesuai utk sarapan pagi. Warnanya yang agak gelap seperti hitam keemasan yang membuka selera dan tak berkelip mata memandang.

Ratakan gula dan biarkan gula mencair dengan api yang perlahan. Tak salah membuat perubahan kerana zaman dulu saya menggunakan resepi yang terdapat dalam majalah tapi kini resepi yang dikongsi oleh kita. Tapi untuk membuat kek hari.

1 cawan air panas mendidih. Saya masih menyimpan resepinya di dalam buku resepi saya sejak zaman kanak kanak. 2 sudu kecil sudu kfc soda bikarbonat.

12 cawan air sejuk. Menurut apa yang Azlita Aziz kata tekstur kek gula hangus perlulah kenyal jika teksturnya seperti sponge maknanya kek tersebut tidak menjadi. Bahan Gula Hangus.

Tapi untuk membuat kek hari ini saya menjenguk jenguk resepi kek gula hangus yang terdapat di dalam internet. Loyang kek ditutup dengan aluminium foil bagi mengelakkan air kukusan masuk ke dalam kek atau bole juga membalut tudung kukusan dgn kain. Jangan kacau sebab nanti ia.

Resepi Kek Coklat Blender Versi Kukus Loyang. 6 biji telur saiz b. Tp sayang nya saya dan kakak tak pernah terfikir nk amek resepi tuPuas cuba banyak resepi tp agak kering.

Resepi sarang semut - mudah buat kek - cara buat kek - resipi kek sarang - rahsia. 2 cawan tepung gandum. Hanguskan lebih sikit dari biasa.

5 sudu makan marjerinbutter. 1 14 cawan gula putih. RESEPI KEK SARANG SEMUT PALING SEDAP.

Resepi kek Buah Kukus saya yang kedua di SINI pun juga sedap. 4 biji telur gred B. Tapis adunan dalam loyang 7.

Kemudian masukkan air dan kacau hingga gula cair dan larutGuna api besar dan bila semua larut baru tutup api. Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Yang Sangat Sedap Kenyal Dan Pasti Menjadi Sarangnya Blog Cik Matahariku. 1 sudu makan baking soda.

1 jam 30 minit. Jangan lupa tekan butang loceng untuk dapatkan notification video baru saya Thank you Resepi kek gula hangu. Sedap nampak Kek Sarang Semut Kek Gula Hangus versi kukus perkongsian FB Empayar Annur ni.

1 cawan gula 1 cawan air panas 1 cawan tepung gandum 1 cawan susu pekat 2 camca teh soda bikarbonat 4 biji telur 2 camca besar mentega. Sediakan pengisar yang kering dan bersih. Resepi Kek Gula Hangus.

Mlm semalam saya buat. Alhamdulillah dh dpt yg lembab. Jaluran halus yang menjalar.

Bahan - bahan untuk membuat kek gula hangus kukus. 1 cawan tepung gandum. Panaskan periuk kuali guna api perlahan dan masukkan gula dahuluRatakan gula ke seluruh bahagian periukBila dah start mencair jangan kacau gula.

1 sudul kecil sudu kfc baking powde. Bahan untuk karamel gula hangus. Cara penyediaan resepi apam gula hangus.

Tapi biasala kan tunggu moodheheaku tak suka buat benda-benda kalut-kalut mesti tak menjadi nantihehe disebabkan buku resepi aku yang tebal tu kakak pinjam so aku menggoogle la resepi kek ni. Kek Gula Hangus Bahan Gula Hangus Karamel 220gm gula pasir 240ml air panas 2 sudu besar majerin Bahan B 200ml susu pekat manis 5 biji telur grade B 1 sudu teh esen vanila 120gm tepung gandum 2 sudu teh serbuk soda bikarbonat Loyang 8 Cara-cara. Petang tadi saya buat apam gula hangus utk minum petang.

Ratakan gula dan biarkan gula mencair dengan api yang perlahan. 12 tin susu pekat. Dengan api sederhana kecil hanguskan gula hingga keperang-perangan.

Nampak sedap dan gebu kan. Panaskan periuk kecil dengan api sederhanaMasukkan gula dan masak hingga hangus hangus bukan hangit 2. 4 cawan gula pasir800 gm - guna 600 gm.

1 cawan air panas. Jangan lupa Like Subscribe Share dan Comment. Resepi kek gula hangus kegemaran saya.

Then msk gula hangus n putar. Selain Kek Buah Kukus saya juga mencuba resepi Kek Buah versi Bakar dari Kak Leen. Kukus selama 45 minit susu cair susu pekat minyak biji telur gula serbuk koko tepung gandum.

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Ketepikan hingga sejuk 3. Mula-mula cairkan gula dahulu untuk membuat gula hangus.

Bahan Resepi Kek Gula Hangus Sukatan Cawan. Sebenarnya arwah saya sangat pandai buat kek kukus ni sampai dpt tempahan dr Singapore tiap kali Ramadhan dan saya lah yg tukang kacau kek bila masuk gula hangus. Resepi kali ni saya ambil dari hazz-63 di MyRterima kasih kepada penyumbang resepi.

Lebih istimewa lagi resipi ini dimasak tanpa ketuharHanya perlu kukus sahaja. Dah cair dan menjadi perangtutup api sekejapmasukkan air panas. Malah resipi Kek Sarang Semut ini.

Mamy Syu kata. 34 cawan susu pekat manis. 1 sudu teh esen vanila.

STEAMED HONEYCOMB CAKE RECIPE resepi kek gula hangus kukus tanpa perap sukatan cawanASSALAMUALAIKUM AND GREETINGS TO ALL. Sebenarnya blog aku bukan lah blog resipi tapi resipi-resipi turun temurun dari Ma macam resipi daging masak hitam rendang pedas ori kuih sekaya telur dan kek gula hangus ni aku mesti share sebab takut kalau buku resipi aku hilang aku masih ada back up kat blog ni. Resepi Kek Gula Hangus Kukus.

Resepi Kek Gula Hangus Bersarang Yang Sangat Menjadi Resepinya Daridapur Com. Resepi kek gula hangus kukus atau biasanya disebut kek sarang semut. 1 cawan gula pasir.

Yang ini tak perlu bakar jadi kalau tak ada microwave oven pun boleh buat. 3 sudu makan marjerin. Aku suka tengok 2-3 resepi sebelum aku cuba buat.

Kalau diperhatikan resepi antara kek dengan kek yang lain tak banyak berbeza. Banyak versi apam gula hangus ni dan ini adalah salah satu resepi yg mudah lembut gebu dan tentunya sedap. Dah lama sebenarnya aku nak buat kek gula hangus ni.

2 cawan air panas. Kekgulahangus keksarangsemut keksaranglebah kekgulahangusbersarangkek gula hanguskek gula hangus tak perlu perap tak guna mixertak guna blenderkek sarang.


Pin On Cakes


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Beehive Cake Special


Pin On Resepi Kek Gula Hangus Kukus Kek Sarang Semut Kukus


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Collection Cake


Pin On Airtangan Mas Cotek


Pin On Kek Gula Hangus


Pin On Resipi Kuih Tradisional


Pin On Kek


Pin On Airtangan Azlina Ina


Pin On Malaysian Delicacies


Pin On Detox


Pin On Cafe By Amirul Izzulis


Pin On Resepi Kek


Pin On Noxxa Pressure Cooker


Pin On Kek Sarang Semut


Pin On Airtangan Azlina Ina


Pin On Resepi Kek

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel